Researcher Name | Kayo Tsuji |
---|---|
Affiliation | Osaka Metropolitan University |
Section | 国際基幹教育機構 |
Job | Associate Professor |
Research interests
English Education, Applied Linguistics, Second Language Acquisition, English Writing, First-language Use, Machine Translation
Research areas
- Humanities & social sciences / Linguistics
- Humanities & social sciences / Education - general
- Humanities & social sciences / Foreign language education
Research experience
- - Present: 大阪公立大学 国際基幹教育機構 (兼任「大学院文学研究科」)准教授
- - : Osaka City University English Education Development Center Associate Professor
- - : Osaka City University English Education Development Center associate professor
- - : 龍谷大学国際学部グローバルスタディーズ学科 非常勤講師
- - : 東北大学加齢医学研究所 脳科学研究部門人間脳科学研究分野 共同研究員
Education
- Doshisha University 文学部 Department of English 修了
- The University of British Columbia, Master of Education in Teaching English as a Second Language(TESL)Rotary Foundation Ambassadorial Scholar
- 京都大学大学院 教育学研究科(博士)修了
Awards
- : Best Paper Award Nominated International Conference on Future Language Learning(ICFULL 2024)
Published papers
- Pre-editing Rule Developed for Higher-quality Target Language Texts(in printing)
Kayo Tsuji
Journal of Modern Languages 34 2 - Identifying MT Errors for Higher-quality Target Language Writing
Kayo Tsuji
International Journal of Translation, Interpretation, and Applied Linguistics 6 1 1 -17 - Improving the Process of L1 Paraphrasing Independent Language Learning on L1 Paraphrasing: Using Machine Translation as a Support Tool
Kayo TSUJI, Kiyo OKAMOTO
Journal of Japan Association for College and University Education 44 2 pp. 95 -105 - The Effects of L1 Paraphrasing on L2 Writing: Focusing on Pre-editing Activity for Machine Translation
Kayo TSUJI
人文研究(水内俊雄教授退任記念) 73 pp.33 -49 - Effects of L1 Use on L2 Text Quality: Rethinking Cognitive Process of Formulating L1 Texts during L2 Writing
Kayo Tsuji
English Language Teaching (Canadian Center of Science and Education) 14 7 pp.44 -57
MISC
- Independent Language Learning on L1 paraphrasing -Using Machine Translation as a Support Tool-
Kayo Tsuji, Kiyo Okamoto
外国語教育メディア学会 第61回全国研究大会予稿集 - コロナ禍における対面授業と遠隔授業の比較 ―全学共通教育必修英語科目に関する教員・学生アンケート結果から―
小倉雅明, 野田三貴, 辻香代
英語教育開発センター紀要 4 - 2020年度全学共通教育英語科目に関する教員アンケートの調査報告 -Freshman EnglishとSophomore Englishを対象として-
Miki NODA, Kayo TSUJI
英語教育開発センター紀要(井狩幸男教授退任記念) 3巻 pp. 35 -50 - アクティブ・ラーニングを取り入れた 内容言語統合型学習の教育効果 -「英語を学ぶ」から「英語で学ぶ」への転換-
Kayo TSUJi, Tsuyoshi YAMADA
大学教育研究フォーラム予稿集(第26回) - First-language Use as a Second-language Writing Strategy: A Classroom-based Examination of its Effect on Students’ Argumentative Writing Achievement
Kayo TSUJI
The2019 WERA Focal Meeting 国際学会研究発表予稿集
Books etc
- (仮題目)英語ライティング教育 ―新たな「英語で書くチカラ」の鍛え方を探る―
辻 香代
Single work 大学教育出版(校正中) - 英語学論説資料-英語教育(TEFL)-
辻 香代
英語学論説資料 第55号 母語パラフレージングの教育的活動に関する調査-機械翻訳の制限言語に着眼して- - 解説・指導書『Teacher’s Manual Revised LANDMARK English Communication I 』
Kayo TSUJI
Contributor 新興出版啓林館
Presentations
- Exploring the Role of Pre-editing in MT Quality Improvement(国際学会)発表予定 The Asian Conference on Education (ACE2024)
- Pre-editing Strategies for Learners’ Use of Machine Translation The 3rd APSCE International Conference on Future Language Learning
- NMT Errors Identified in MT Output of Pre-edited Source Texts Asian Conference for Innovation in Education (ACIE)
- 機械翻訳を援用した和文生成の学びに関する調査 -英文生成能力の向上を志向して- 外国語教育メディア学会 第61回全国研究大会
- ライティングにおけるアウトプットの重要性 シンポジウム(LET関西支部)2021年度秋季研究大会にて
Teaching experience
- - Present: Global Communication Course_海外プログラム研修(大阪公立大学)
- - Present: University English 2A(大阪公立大学)
- - Present: Writing A(大阪公立大学)
- - Present: 海外活動(留学•ビジネス)準備コース(大阪公立大学)
- - Present: 言語応用学研究 (Osaka Metropolitan University)
Research projects
- 母語使用と機械翻訳を融合した外国語ライティング教育に関する研究
Japan Society for the Promotion of Science 若手研究 ( - )
Academic contribution
- Gender and Age in Child Interaction in an EFL CLIL Context: An Exploratory Study
担当: Others
外国語メディア教育学会 関西支部 早期英語教育研究部会 - Journal of Japan Association for College and University Education, Vol. 42, (2), Review Committee
担当: Peer Review
Japan Association for College and University Education - - The 2019 WERA Focal Meeting(Session Chair)
担当: Panel chair etc
The 2019 WERA Focal Meeting