Researcher Name | Kayo Tsuji |
---|---|
Affiliation | Osaka Metropolitan University |
Section | 国際基幹教育機構 |
Job | Associate Professor |
Research interests
English Education, Applied Linguistics, Second Language Acquisition, English Writing, First-language Use
Research areas
- Humanities & social sciences / Linguistics
- Humanities & social sciences / Education - general
- Humanities & social sciences / Foreign language education
Research experience
- - Present: 大阪公立大学 国際基幹教育機構 (兼任「大学院文学研究科」)准教授
- - : Osaka City University English Education Development Center Associate Professor
- - : Osaka City University English Education Development Center associate professor
- - : 龍谷大学国際学部グローバルスタディーズ学科 非常勤講師
- - : 東北大学加齢医学研究所 脳科学研究部門人間脳科学研究分野 共同研究員
Education
- Doshisha University 文学部 Department of English
- The University of British Columbia, Master of Education in Teaching English as a Second Language(TESL)Rotary Foundation Ambassadorial Scholar
- 京都大学大学院 教育学研究科(博士)
Published papers
- The Effects of L1 Paraphrasing on L2 Writing: Focusing on Pre-editing Activity for Machine Translation
Kayo TSUJI
人文研究(水内俊雄教授退任記念) 73 pp.33 -49 - Effects of L1 Use on L2 Text Quality: Rethinking Cognitive Process of Formulating L1 Texts during L2 Writing
Kayo Tsuji
English Language Teaching (Canadian Center of Science and Education) 14 7 pp.44 -57 - Developing and Evaluating a Scoring Rubric for Argumentative Essays: A Module-Based Approach
Kayo TSUJI
Urban Scope 12 pp.1 -13 - A Process Model of Second Language Writing for Novice Writers
Kayo TSUJI
英語教育開発センター紀要(井狩幸男教授退任記念) 3 pp.15 -34 - 【博士論文】母語使用を取り入れた外国語ライティング教育に関する研究
Kayo TSUJI
京都大学大学院教育学研究科 pp.1 -213
MISC
- コロナ禍における対面授業と遠隔授業の比較 ―全学共通教育必修英語科目に関する教員・学生アンケート結果から―
小倉雅明, 野田三貴, 辻香代
英語教育開発センター紀要 4 - 2020年度全学共通教育英語科目に関する教員アンケートの調査報告 -Freshman EnglishとSophomore Englishを対象として-
Miki NODA, Kayo TSUJI
英語教育開発センター紀要(井狩幸男教授退任記念) 3 pp. 35 -50 - アクティブ・ラーニングを取り入れた 内容言語統合型学習の教育効果 -「英語を学ぶ」から「英語で学ぶ」への転換-
Kayo TSUJi, Tsuyoshi YAMADA
大学教育研究フォーラム予稿集(第26回) - First-language Use as a Second-language Writing Strategy: A Classroom-based Examination of its Effect on Students’ Argumentative Writing Achievement
Kayo TSUJI
The2019 WERA Focal Meeting 国際学会研究発表予稿集 - Rethinking Second Language Writing Processes for Novice Writers
Kayo TSUJI
The Program Committee for the 2019 Conference of Foreign Language Education and Technology (FLEAT) VII 国際学会研究発表予稿集
Books etc
- 解説・指導書『Teacher’s Manual Revised LANDMARK English Communication I 』
Kayo TSUJI
Contributor 新興出版啓林館
Presentations
- ライティングにおけるアウトプットの重要性 シンポジウム(LET関西支部)2021年度秋季研究大会にて
- 論文の流れについて -「研究の背景」から「研究の目的」に至るまで- 第17回 情報言語学会
- アクティブ・ラーニングを取り入れた 内容言語統合型学習の教育効果 -「英語を学ぶ」から「英語で学ぶ」への転換- 第26回 大学教育研究フォーラム
- Rethinking Second Language Writing Processes for Novice Writers The Program Committee for the 2019 Conference of Foreign Language Education and Technology (FLEAT) VII
- First-language Use as a Second-language Writing Strategy: A Classroom-based Examination of its Effect on Students’ Argumentative Writing Achievement The 2019 WERA Focal Meeting
Teaching experience
- - Present: University English 1A, 2A(Osaka Metropolitan University)
- - Present: 海外活動(留学•ビジネス)準備コース(大阪公立大学)
- - Present: 言語応用学研究 (Osaka City University)
- - Present: 言語応用学研究演習 (大阪市立大学・大学院文学研究科)
- - Present: 言語応用学総合研究 (Osaka City University)
Association memberships
- 外国語メディア教育学会 関西支部 早期英語教育研究部会
- Japan Association for College and University Education
- The Japan Association for Language Education and Technology
Research projects
- 母語使用と機械翻訳を融合した外国語ライティング教育に関する研究
Japan Society for the Promotion of Science 若手研究 ( - )
Academic contribution
- Gender and Age in Child Interaction in an EFL CLIL Context: An Exploratory Study
担当: Others
外国語メディア教育学会 関西支部 早期英語教育研究部会 - Journal of Japan Association for College and University Education, Vol. 42, (2), Review Committee
担当: Peer Review
Japan Association for College and University Education - - The 2019 WERA Focal Meeting(Session Chair)
担当: Panel chair etc
The 2019 WERA Focal Meeting